Avainsanat

kalevamedia_still_10-web
kalevamedia_still_10-web

Oulu2026-media tarjoilee juhlavuoden tarinat

Pohjois-Suomeen avautuu uusi media, joka tuo Euroopan kulttuuripääkaupungin sisällöt yhteen. Kaleva Media tuo Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoden tarinat lähelle lukijoita täysin uudella tavalla.

Lue artikkeli
Heidi Kananen
Heidi Kananen

Uusi markkinointialan kokonaisuus Suomeen

Kaleva-konserni vahvistaa asemaansa markkinoinnin ja viestinnän liiketoiminta-alueella yhdistämällä voimansa Valve-konsernin kanssa.

Lue artikkeli
laakkonen
laakkonen

Kaleva Media ja Ilkka yh­dis­tä­vät me­dia­lii­ke­toi­min­tan­sa

Oululainen Kaleva Media ja seinäjokelainen Ilkka Oyj yhdistävät medialiiketoimintansa yhteisesti omistettuun yhtiöön. Kahden mediayhtiön fuusiolla vastataan digiajan haasteeseen.

Lue artikkeli
Antti_Kokkonen-10-web
Antti_Kokkonen-10-web

Journalismin jälkeinen aika: demokratia kuolee pimeydessä

Kuvitellaan hetki tulevaa: Suomi on siirtynyt journalismin jälkeiseen aikaan. Maassamme ei ole enää ammattimaista mediaa.

Lue artikkeli
KM_täällä_sauli
KM_täällä_sauli

Maailman medioilta voi ammentaa tärkeää oppia

Lapin Kansa on mukana kehittämässä Ukrainan mediakenttää. Samalla pääsemme näkemään, millaista on median työskentely poikkeusoloissa.

Lue artikkeli
Niiles_Nousuniemi-2-web
Niiles_Nousuniemi-2-web

Merkityksellinen media: on läsnä, alueen ihmisten asialla, joka päivä

Internet alkoi muovata mediankäyttötapoja 2000-luvun taitteessa. Mediataloille tämä on tarkoittanut neljännesvuosisadan mittaista digitaalisen transformaation retkeä, joka on ollut välillä vaikeakulkuinenkin. Kuitenkin yksi on pysynyt: median on oltava lukijoilleen merkityksellinen.

Lue artikkeli
Karjalainen_Portaankorva-13
Karjalainen_Portaankorva-13

Ei klikkauksia vaan sitoutumista: Data ohjaa kuluttajakokemuksen kehitystä

Kaleva Median tavoitteena on luoda asiakkailleen maailmanluokan palvelukokemus. Jotta tavoitteeseen voidaan päästä, tarvitaan asiakasymmärrystä. Jotta näkemys asiakkaan tarpeesta voi syntyä, tarvitaan dataa.

Lue artikkeli
_T8A7099-web
_T8A7099-web

Datajournalistille tekoäly on apuri, jonka tehokas käyttö voi mullistaa työn luonteen

Tekoälyn merkitystä voi verrata höyrykoneeseen, jonka keksimisen jälkeen koneet alkoivat vauhdilla korvata ihmisvoimin tehtävää raskasta fyysistä työtä.

Lue artikkeli
anna-primavera-0364
anna-primavera-0364

Vastuullisuus eletään todeksi suurissa investoinneissa sekä arjessa

10 vuotta sitten painotalomme katolle valmistui Suomen suurin aurinkovoimala. Ensi vuonna julkaisemme ensimmäisen kestävyysraporttimme. Vastuullisuusasiantuntija Tiia Saukko kertoo, miksi meidän on pakko muuttua – ja nopeasti.

Lue artikkeli
Jenny_Halvari-5-web
Jenny_Halvari-5-web

Tiukan uutisen lomassa lukija haluaa myös liikuttua

Briljantti sisältö on laadukasta journalismia sellaisessa muodossa ja sellaiseen aikaan kuin käyttäjät haluavat sen nauttia.

Lue artikkeli
Sini_Salmirinne-5-web
Sini_Salmirinne-5-web

Rotuaarilta kajahtaa pohjoisen oma ääni

"Teemme Radio Kalevaa vimmaisesti ja rakkaudesta lajiin. Radio Kaleva on keskusteluja, kohtaamisia ja käsinpoimittua musiikkia, joista kaikista kuultaa pohjoisen oma ääni."

Lue artikkeli
Janne_Koski-14-web
Janne_Koski-14-web

Painetaan ja jaetaan isosti tai painutaan kotiin

Botnia Print hakee rohkeasti uusia avauksia, joilla pidetään painokoneet kuumina ja jakeluautot pullollaan jaettavaa.

Lue artikkeli
Kaleva Media

Markkinoinnin (r)evoluutio: Miten markkinoija selviää mediaviidakossa?

Kolme tiukkaa näkemystä markkinoijille mediaviidakon kesyttämiseen.

Lue artikkeli
Henna_Lammi-11-web
Henna_Lammi-11-web

Kaikki suomalaiset eivät osaa enää lukea – ja se vaarantaa demokratian tulevaisuuden

Kun ihminen osaa lukea, mutta ei ymmärrä lukemaansa, häntä on helppo johtaa harhaan. Medialla riittää tekemistä, että ihmisten maailmankuva rakentuisi tiedon – ei huuhaan – varaan.

Lue artikkeli
KM_täällä_toimittajat-MARTTA-web
KM_täällä_toimittajat-MARTTA-web

Pohjoisen nousu huipulle

Haavekuvaa vai aito mahdollisuus? Omiin erikoisalueisiinsa hyvin perehtyneet toimittajat kertovat valistuneen arvauksensa siitä, mitä pohjoisessa on odotettavissa.

Lue artikkeli
Heidi_Kananen-22-web
Heidi_Kananen-22-web

46 miljoonan kasvuloikka neljässä vuodessa: viestijuoksu, jossa on selkeä tavoite ja usko omaan tekemiseen

Heidi Kananen luotsaa Kaleva-konsernin markkinoinnin ja viestinnän liiketoiminnan valtakunnan kärkikaartiin. Tavoitteena on kasvattaa 4 miljoonan euron liikevaihto 50 miljoonaan.

Lue artikkeli
Harjumaa_Maatta-10
Harjumaa_Maatta-10

Nuorille paikallisia uutisia somehötön sijaan – heitä kiinnostavalla tavalla

Perinteinen media on jo hävinnyt kilpailun Tiktokin, Instragramin ja muun sosiaalisen median kanssa. Mutta paikallisten asioiden uutisointi nuorten omasta näkökulmasta on Kaleva Median vahvuus.

Lue artikkeli
Pekka_Vaisanen-12-tinified
Pekka_Vaisanen-12-tinified

Tehdään uusi Oulun ihme! Pekka Väisänen kuuluttaa pohjoisen kasvutalkoot alkaneeksi

Mukaan meritoitunut johtaja kutsuu kaupungit, yritykset, yliopistot ja muut oppilaitokset, joiden yhteistyöllä synnytetään positiivinen kierre tukemaan pohjoisen kasvua.

Lue artikkeli
Juha_Laakkonen-43-web
Juha_Laakkonen-43-web

Pohjoinen tulevaisuus tehdään yhdessä: siis syrjään turha vaatimattomuus

Kaleva Media luo nahkansa. Me rakennamme yhdessä tulevaisuuden mediayhtiön pohjoiseen. Vaalimme totuutta ja demokratiaa, kun teemme hartiavoimin töitä pohjoisen elinvoiman puolesta.

Lue artikkeli