Yhteistyössä syntynyt Oulu2026-media avautuu 1. lokakuuta 2025, tarjoten monipuolisesti sisältöä niin digitaalisesti kuin painetussakin muodossa.

Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Kaleva Media käyttää julkaisujärjestelmäänsä ulkopuoliseen sisällöntuotantoon. Mediakokonaisuuteen kuuluvat digitaaliset alasivustot Kalevan ja seitsemän muun paikallismedian alla sekä kuusi printtijulkaisua, jotka jaetaan liitelehtinä Kalevan, Koillissanoman, Raahen Seudun, Iijokiseudun, Siikajokilaakson, Rantalakeuden, Pyhäjokiseudun ja Lounais-Lapin välissä.

”Uusi Oulu2026-media tuo juhlavuoden tarinat, tapahtumat ja näkökulmat laajalle yleisölle tietoisuuteen – samalla vahvistaen Oulun ja kumppanikuntien kulttuurielämän näkyvyyttä. Me Kaleva Medialla olemme tukeneet alueen vireyttä jo 125 vuotta, ja tämä hanke jatkaa tuota perintöä hienona kunnianosoituksena paikalliselle kulttuurille”, kommentoi Kaleva Median toimitusjohtaja Juha Laakkonen.

Oulu2026-mediassa kaupallinen ja journalistinen sisältö kulkevat käsi kädessä, mutta pysyvät selkeästi erillään. Journalistinen sisältö noudattaa aina journalismin eettisiä periaatteita, ja kaupallinen puoli tarjoaa Oulu2026:lle sekä kumppanikunnille paikan kertoa monipuolisesti kulttuurivuoden tapahtumista.

Kulttuuri näkyväksi kaikille

Myös Oulu2026:n viestintä- ja markkinointipäällikkö Annu Höttönen on mielissään uudesta mediakokonaisuudesta ja sen tarjoamista viestinnällisistä mahdollisuuksista. Hän näkee sen ainutlaatuisena tapana tuoda kulttuurin ja paikalliset tarinat pohjoisten ihmisten tietoisuuteen.

“Oulu2026-median taustalla on halu koskettaa laajasti Pohjois-Suomen ihmisiä – niin alueen asukkaita, vierailijoita kuin matkailijoitakin – ja tuoda kulttuuri osaksi arkea. Yhteistyömme Kaleva Median kanssa on alusta asti perustunut yhteisiin arvoihin: haluamme tukea alueen elinvoimaa, rikastuttaa paikallista kulttuurielämää ja tehdä tarinoista helposti saavutettavia kaikille, jotta jokainen voi tuntea kuuluvansa osaksi kulttuurivuotta.”

Uusi mediakokonaisuus tarjoaa myös yrityksille ja organisaatioille mahdollisuuden näkyä osana kulttuurivuoden tarinaa ja tavoittaa laajan yleisön digissä ja printissä. Samalla lukijat pääsevät seuraamaan alueen kulttuuriuutisia ja paikallista elämää aivan uudella tavalla.

Kalevan Oulu2026-media löytyy osoitteesta www.kaleva.fi/oulu2026.

Lisätietoja

Juha Laakkonen
Toimitusjohtaja, Kaleva Media
+358 40 762 5480, juha.laakkonen@kalevamedia.fi

Niiles Nousuniemi
Johtaja, media, Kaleva Media
+358 40 532 6616, niiles.nousuniemi@kalevamedia.fi

Lue lisää aiheesta

KM_täällä_sauli
KM_täällä_sauli

Maailman medioilta voi ammentaa tärkeää oppia

Lapin Kansa on mukana kehittämässä Ukrainan mediakenttää. Samalla pääsemme näkemään, millaista on median työskentely poikkeusoloissa.

Lue artikkeli
Karjalainen_Portaankorva-13
Karjalainen_Portaankorva-13

Ei klikkauksia vaan sitoutumista: Data ohjaa kuluttajakokemuksen kehitystä

Kaleva Median tavoitteena on luoda asiakkailleen maailmanluokan palvelukokemus. Jotta tavoitteeseen voidaan päästä, tarvitaan asiakasymmärrystä. Jotta näkemys asiakkaan tarpeesta voi syntyä, tarvitaan dataa.

Lue artikkeli
Jenny_Halvari-5-web
Jenny_Halvari-5-web

Tiukan uutisen lomassa lukija haluaa myös liikuttua

Briljantti sisältö on laadukasta journalismia sellaisessa muodossa ja sellaiseen aikaan kuin käyttäjät haluavat sen nauttia.

Lue artikkeli