Järjestelyissä Valve Branding Oy, Advance B2B Oy sekä Kaleva -konsernin omistamat tytäryhtiöt Kolmas Polvi Oy ja Indieplace Oy muodostavat uuden Valve-konsernin. Yhdistymisen myötä uudessa kokonaisuudessa työskentelee lähes 200 henkilöä ja yhdistetty liikevaihto nousee 20 miljoonan euron luokkaan.
Uusi kokonaisuus yhdistää markkinointiteknologian, luovan suunnittelun, sisältöosaamisen sekä vaikuttajamarkkinoinnin vahvuudet. Yhtiöryhmän tavoitteena on tuplata liikevaihtonsa vuoteen 2029 mennessä.
Järjestelyssä Kaleva -konserni ja Valven omistajana vuodesta 2020 toiminut Arvo Sijoitusosuuskunta tekevät merkittävät uudet sijoitukset kasvusuunnitelman mahdollistamiseksi. Kokonaisuuden omistus jakautuu tasaisesti siten, että henkilöomistajat, Kaleva ja Arvo omistavat kukin noin kolmanneksen.
Valve Branding Oy:n toimitusjohtajana aloittaa 1.10.2025 Heidi Kananen, joka on aiemmin toiminut Kaleva Median kaupallisena johtajana. Olemassa olevat yhtiöt jatkavat toistaiseksi liiketoimintaa nykyisellään. Uuden kokonaisuuden strateginen suunnittelu käynnistyy syksyn 2025 aikana.
Yhteistyön hyödyt ja kasvutavoitteet
Kaleva -konsernin ja Valveen syventyvä yhteistyö sekä Arvon lisäsijoitus tukevat kaikkien yhtiöiden kasvutavoitteita ja arvopohjaa.
“Kaleva -konsernille Valveen mukaantulo on tärkeä askel strategiassamme vahvistaa markkinoinnin ja viestinnän liiketoiminta-aluetta yhdeksi konsernin tukijaloista. Kolmas Polvi Oy:n ja Indieplace Oy:n osaaminen yhdistettynä Valveen palvelutarjontaan luo erinomaisen pohjan tarjota asiakkaille entistä kokonaisvaltaisempia ratkaisuja.” -Juha Laakkonen, toimitusjohtaja, Kaleva Oy.
“Uuden omistajan mukaantulo vahvistaa mahdollisuuksiamme kasvaa ja investoida osaamiseen sekä teknologiaan. Kaleva -konserni on Valve-konsernille erinomainen uusi omistaja: sen strateginen näkemys, mediakentän vahva asema ja osaaminen sekä panostus markkinoinnin palveluihin tarjoavat meille entistä paremmat edellytykset kasvaa. ” – Jorma Maaninka, toimitusjohtaja Valve.
”Meitä Kolmatta Polvea, Indieplacea, Valve Brandingia ja Advance B2B:tä yhdistää sama ajattelutapa: asiakaslähtöisyys, laadukas ja tavoitteellinen tekeminen sekä rohkeus uudistaa markkinointia niin sisällöllisin kuin digitaalisin keinoin. Uskomme, että kasvu syntyy erikoistumisesta ja huipputason osaamisesta – oli kyse markkinointiteknologiasta, luovasta suunnittelusta, sisällöstä tai vaikuttajamarkkinoinnista. Yhdistymällä voimme palvella laajempaa asiakaskuntaa ja rakentaa ratkaisuja kasvun ytimeen, jossa kohdennettu viestintä ja tehokas teknologia kohtaavat.” – Heidi Kananen, toimitusjohtaja, Valve Branding Oy, 1.10.2025 alkaen.
“Arvolle on tärkeää aktiivisesti kehittää kohdeyritystemme toimintaa. Näemme, että nyt syntyvä laajempi kokonaisuus yhdistää markkinointiteknologian syväosaamisen ja monipuoliset sisältöpalvelut tavalla, joka vastaa asiakkaiden muuttuviin tarpeisiin. Tämä luo kestävää arvoa sekä asiakkaille että omistajille, ja siksi uskomme yhtiön vahvaan kasvupotentiaaliin.” – Jari Pirinen, toimitusjohtaja, Arvo Sijoitusosuuskunta
Lisätietoja:
Kaleva Media, Juha Laakkonen, toimitusjohtaja, juha.laakkonen@kalevamedia.fi, 040 762 5480
Valve Branding Oy, Heidi Kananen, toimitusjohtaja, heidi.kananen@kalevamedia.fi, 040 410 9541
Faster Horse Oy, Jorma Maaninka, toimitusjohtaja, jorma.maaninka@valve.fi, 040 173 5504
Arvo Sijoitusosuuskunta, Jari Pirinen, toimitusjohtaja, jari.pirinen@arvosijoitus.fi, 0400 277 412
Lue lisää aiheesta
Oulu2026-media tarjoilee juhlavuoden tarinat
Pohjois-Suomeen avautuu uusi media, joka tuo Euroopan kulttuuripääkaupungin sisällöt yhteen. Kaleva Media tuo Euroopan kulttuuripääkaupunkivuoden tarinat lähelle lukijoita täysin uudella tavalla.
Lue artikkeli
Kaleva Media ja Ilkka yhdistävät medialiiketoimintansa
Oululainen Kaleva Media ja seinäjokelainen Ilkka Oyj yhdistävät medialiiketoimintansa yhteisesti omistettuun yhtiöön. Kahden mediayhtiön fuusiolla vastataan digiajan haasteeseen.
Lue artikkeli
Journalismin jälkeinen aika: demokratia kuolee pimeydessä
Kuvitellaan hetki tulevaa: Suomi on siirtynyt journalismin jälkeiseen aikaan. Maassamme ei ole enää ammattimaista mediaa.
Lue artikkeli
Maailman medioilta voi ammentaa tärkeää oppia
Lapin Kansa on mukana kehittämässä Ukrainan mediakenttää. Samalla pääsemme näkemään, millaista on median työskentely poikkeusoloissa.
Lue artikkeli